Nazlı BARIŞ - Ankara Coşkun Ertepınar Ortaokulu - 1. Dönem
Nazlı BARIŞ-Ankara Coşkun Ertepınar Ortaokulu-Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning Proje Çalışmaları
1. DÖNEM ÇALIŞMALARIMIZ
Hakkımda/About me/21.09.2019
2013’ten beri fen bilimleri öğretmeni olarak çalışıyorum. Öğrencilerimize öğretim programı dışında bilgi ve beceriler kazandırabileceğimiz, yaşantılarını zenginleştirebileceğimiz projelerde yer almaktan mutluluk duyuyorum.
I have been working as a science teacher since 2013. I am happy to take part in projects where we can gain knowledge and skills to our students and enrich their lives.
Okulumuz/ Our School/21.09.2019
Ankara-Mamak-Coşkun Ertepınar Ortaokulu
Okulumuz, Ankara ili,Mamak ilçesi, Bostancık mahallesi sınırları içerisinde bulunmaktadır.Bostancık İlköğretim Okulu adıyla kurulmuş, şair Coşkun Ertepınar´ın üstün başarılarından dolayı okulumuzun adı değiştirilerek “Coşkun Ertepınar İlköğretim Okulu” olmuştur. 2013 Yılı itibariyle ortaokul olarak eğitim-öğretime devam etmektedir.
Günümüz şairlerinden olan Coşkun Ertepınar, 1932´de Sivas Erkek Öğretmen Okulu´nu, 1937´de Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü´nü bitirdi. Malatya Lisesi ve Şebinkarahisar Ortaokulu´nda Türkçe öğretmeni olarak çalıştı. 1958-1966 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, 1968-1970 yılları arasında Halk Eğitim Genel Müdürlüğü, 1970-1972 yılları arasında Bakanlık Müfettişliği, 1972-1974 yılları arasında Bakanlık Müşavirliği görevlerinde bulundu. 1974´te emekli olan Ertepınar, 9 Ağustos 2005 tarihinde Ankara´da vefat etti.
Ankara-Mamak-Coşkun Ertepınar Secondary School
Our school has been established under the name of Bostancık Primary School in Mamak district of Ankara province. As of 2013, it continues its education as a secondary school.
Coşkun Ertepınar, a contemporary poet, graduated from the Sivas Teacher Training School in 1932 and graduated from the Department of Literature at Ankara Gazi Institute of Education in 1937. She worked as a Turkish teacher at Malatya High School and Şebinkarahisar Secondary School. He worked as the Director of Secondary Education Branch of the Ministry of National Education between 1958-1966, General Directorate of Public Education between 1968-1970, Inspector of the Ministry between 1970-1972, and Consultant of the Ministry between 1972-1974. Ertepınar, who retired in 1974, passed away on 9 August 2005 in Ankara.
Okulumuz nerede? / Where is our school?/21.09.2019
Okulumuz Türkiye'nin başkenti Ankara'da Mamak ilçesinde bulunmaktadır. Mamak tanıtım filmi için bağlantı yukarıda verilmiştir.
Our school is located in the capital of Turkey in Ankara Mamak district. The link for Mamak promotional film is given above.
Proje günlüğü/Project diary
Projemizin Eylül Ayı Çalışma Planı/Our project September Work Plan
Proje Logo Çalışması-Project Logo Work/21.09.2019
.Proje Afiş Çalışması-Project Poster Work/21.09.2019
Kuruculuğunu Emine İNANKAÇ ve Gökmen KILIÇ hocalarımızın yaptığı "Hayata Yön Verenler 2/Scientists" isimli eTwinning projesinin Coşkun Ertepınar Ortaokulu öğrencilerine tanıtım faaliyetlerinde kullanmak amacıyla hazırladığım afiş 😊
The poster of the eTwinning project "Life-Directing 2 / Scientists tı which was founded by our teachers Emine İNANKAÇ and Gökmen KILIÇ for the promotion activities of Coşkun Ertepınar Secondary School students.
Thinglink/21.09.2019
Thinglink ile okulumuz
Our school with Thinglink
Haberimiz yayımlandı/ Our news has been published/25.09.2019
eTwinning projemizin haberi EBA’da yayımlandı. Haber bağlantısı aşağıda verilmiştir.
News of our eTwinning project published in EBA which is Ministry of National Education education and informatics net. The link of the news is given below.
http://www.eba.gov.tr/haber/1569273443
News of our eTwinning project published in EBA which is Ministry of National Education education and informatics net. The link of the news is given below.
http://www.eba.gov.tr/haber/1569273443
Proje tanıtım panomuz hazır/ Project introduction board is ready/25.09.2019
Ankara Coşkun Ertepınar Ortaokulu, Hayata Yön Verenler 2 eTwinning projesinde görev alan öğrenciler okuldaki diğer öğrencileri ve öğretmenlerini bilgilendirmek için proje panosu hazırladılar.
Ankara Coskun Ertepinar Secondary School, Scientists eTwinning project students prepared to inform the other students and teachers in the school prepared a project board.
Yeni Afiş ve Logomuz/ Our new poster and logo/25.09.2019
Projede görev alan öğrencilerimizle birlikte hazırladığımız logo.
The logo we prepared together with our colleagues working in the project.
Our padlet/28.09.2019
Bilim insanlarını yakından tanımak ve bilimsel süreç becerilerini kazanmak için düzenlenen “Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning projesi kapsamında Ankara-Coşkun Ertepınar Ortaokulu’nda düzenlenen etkinlikleri içeren padlet. Padlet bağlantısı ve karekodu aşağıda verilmiştir.
It includes activities organized at Ankara-Coskun Ertepinar Secondary School within the scope of “Scientist” eTwinning project organized to get to know scientists closely and to gain scientific process skills. The link and QR Code of our padlet is given below.
Projemizin ön değerlendirme anketi/Project Preliminary Evaluation Survey
Öğrenci ve öğretmen ön değerlendirme anketi dolduruldu.
Student and teacher Project Preliminary Evaluation Survey was filled.
Hayata Yön Verenler 2 eTwinning projesi Eylül ayı çalışmaları/Scientist eTwinning project September activities/28.09.2019:
Proje kapsamında yapılan Eylül ayı faaliyetlerini anlatan web 2.0 araçlarını kullanarak hazırladığımız video bağlantısı aşağıda yer almaktadır.
The video link that we prepared using web 2.0 tools describing the activities of September within the scope of the project is given below.- Proje tanıtım hazırlıklarının yapılması/Afiş ve logo tasarımı
- Twinspace’de kişisel, okul ve şehir tanıtımının yapılması
- Thinglink ile okulumuz çalışması
- Proje ön değerlendirme anketinin doldurulması,
- Whatsapp, Blog ve Facebook gruplarına dahil olup gerekli paylaşımların yapılması,
- Proje tanıtımının yapılması
- Projeye katılacak sınıfın belirlenmesi
- Projede görev alacak öğrencilerin seçilmesi ve twinspace’e eklenmesi
- Projede görevli öğrencilerle birlikte proje tanıtım panosunun hazırlanması
- Projede görevli öğrencilerle birlikte proje için kullanılacak ve oylama ile belirlenecek afiş ve logo tasarımının yapılması, çalışmaların twinspace’e yüklenmesi
- Proje faaliyetlerinin EBA ve okul web sitesinde haber yapılması
- Twinspace, blog, facebook ve padlette proje faaliyetlerinin paylaşılması
- Proje afiş ve logo seçimi oylamasına katılım sağlanması
- Preparation of project presentation / Poster and logo design
- Personal, school and city promotion on Twinspace
- Our school work with Thinglink
- Filling the project pre-assessment questionnaire,
- Participating in Whatsapp, Blog and Facebook groups
- Project presentation
- Determining the class to participate in the project
- Selecting the students to be involved in the project and adding them to the twinspace
- Preparation of the project introduction board with the students in charge of the project
- Designing posters and logos to be used for the project together with the students assigned to the project and determined by voting, uploading the works to the twinspace
- Making news of project activities on EBA and school website
- Sharing project activities on twinspace, blog, facebook and padlette
- Participation in project banner and logo selection voting
Proje haberi/Project news/28.09.2019
Proje çalışmamızın haberi okul web sitesinde yayımlandı 💜
Ankara-Coskun Ertepinar Secondary School
The news of our project was published on the school website web 💜
Projemizin Ekim Ayı Çalışma Planı/Our project October Work Plan
Voting for poster and logo/Afiş ve logo için oylama/03.10.2019
Afiş ve Logo seçimi için öğrencilerimizle birlikte hazırladığımız çalışmaları paylaştık ve oylamaya katıldık.
We shared the works we prepared with our students for the selection of banners and logos and participated in the voting.
We shared the works we prepared with our students for the selection of banners and logos and participated in the voting.
Voting for Web 2.0/Web 2.0 araçları için oylama/03.10.2019
Web 2.0 araçları için oylamaya Google Scholar ve PowerPoint ile katıldık.
Öğrencilerimizin Twinspace giriş kartları.
Our students Twinspace entercard.
Kendimi tanıtıyorum-Who are we?/03.10.2019
Öğrencilerimiz Twinspace'de kendilerini tanıtıyor.
Our students present themselves on Twinspace.
Vitamin Öğretmen-Mete Atature/03.10.2019
Bu ayki çalışmamız yöremizden bir bilim insanını tanıtmak. Mete Atature ile başladık. Vitamin Öğretmen'de yer alan Mete Atature'nin sunun yaptığı e-konferansı dinledik.
This month's work is to introduce a scientist from our region. We started with Mete Atature. We listened to the e-conference of Mete Atature at Vitamin Öğretmen.
Proje ortaklarımızla webinar düzenleyerek tanıştık, projemiz hakkında fikir alışverişinde bulunduk. / We met our project partners by organizing a webinar and exchanged ideas about our project.
Tanışma webinarımız/Dating webinar/ 06.10.2019
Proje ortaklarımızla webinar düzenleyerek tanıştık, projemiz hakkında fikir alışverişinde bulunduk. / We met our project partners by organizing a webinar and exchanged ideas about our project.
Ekim Ayı Web 2.0 İçin Oylama/Voting for Web 2.0 at October/06.10.2019
Projemizde bu ay kullanacağımız Web 2.0 araçları için oyumuzu kullandık./We voted for the Web 2.0 tools we will use in our project this month.Öğretim programı entegrasyonu/Curriculum integration/09.10.2019
5. Sınıf Bilim Uygulamaları dersi kazanımları kapsamında eTwinning projemizle ilişkilendirme yaptık.
Within the scope of the Grade 5 Science Applications course achievements, we do curriculum integration with our eTwinning project.

Öğretim programı entegrasyonu kapsamında bilim insanlarının tanıtımına başlamadan önce "Bilim insanı ne yapar?" ve "Bilim insanı neye benzer?"sorularına cevap aradık. Öğrencilerimizin her biri "Bilim insanı ne yapar?" sorusunun cevabını bir kağıda yazdı. Daha sonra bu fikirlerini arkadaşlarıyla paylaştılar. Hazırladıkları not kağıtlarından grup çalışması ile kuleler oluşturdular. En uzun kuleyi yapan grup kazanmış oldu.

Dersin ikinci aşamasında "Bilim insanı neye benzer?" sorusuna cevap aramak için öğrenciler çizimler yaptılar ve daha sonra bu çizimlerini

sayfasına yapıştırdılar. Gerçek bir bilim insanı nasıl görünür kısmında öğrencilerin kendi fotoğrafları yer alıyordu. Geleceğin bilim insanları için oldukça heyecanlı ve şaşırtıcı bir etkinlik oldu.

Before starting the introduction of scientists within the scope of curriculum integration, "What does a scientist do?" and "What does a scientist look like?" Each of our students asked, "What does a scientist do?" wrote the answer to the question on a paper. Later, they shared these ideas with their friends. From the note papers they prepared, they formed towers with group work. The group that built the longest tower won. In the second stage of the course, "What does a scientist look like?" To make an answer to the question, the students made drawings and then page. In the part of how a real scientist appeared, the students had their own photographs. It was a very exciting and surprising event for future scientists.
Ekim ayı çalışmaları/October activities

Okulumuz 5D sınıfı öğrencileri Ekim ayı çalışmalarından yöremizden bir bilim insanı tanıtma çalışması için Mete Atatüre ile ilgili araştırmalar yapıp afiş hazırladılar.
5D students of our school made researches about Mete Atatüre for the introduction of a scientist from our region in October.

Ekim ayı çalışmaları/October activities

eTwinning kulübü öğrencileri, Ekim ayı çalışmaları için Mete Atatüre ile ilgili yapılan çalışmalar sonucu eTwinning panomuzu güncellediler.
eTwinning club students from our school 5D class updated our eTwinning board as a result of the studies on Mete Atatüre to introduce a scientist from our region in October.
Codeweek 2019/16.10.2019
Codweweek 2019 için hazırladığımız bilgisayarsız kodlama etkinliği.
We prepare unplugged coding event for Codeweek 2019.

Materyaller bölümünde Dosyalar-Nazlı BARIŞ/Ankara-Coşkun Ertepınar Ortaokulu klasöründe "codeweek 2019-scientist-Nazlı BARIŞ-Ankara-Coşkun Ertepınar Ortaokulu.docx" ismi ile yer almaktadır.
In the Materials section, Files-Nazlı BARIŞ / Ankara-Ankara-Coşkun Ertepınar Ortaokulu folder is named as "codeweek 2019-scientist-Nazlı BARIŞ-Ankara-Coskun Ertepınar Middle School.docx".
Hayata Yön Verenler 2(Scientist) Codeweek 2019
Codeweek 2019 kapsamında Ankara Coşkun Ertepınar Ortaokulu öğrencileri Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning projesi ile bilgi işlemsel düşünme becerileri kazanıyor ve kullanıyor. Animoto ile hazırladığımız videomuza yukarıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Within the scope of Codeweek 2019, the students of Ankara Coşkun Ertepınar Secondary School gain and use computational thinking skills with the Scientist eTwinning Project. You will watch the video which is prepared with Animoto. Video link is above.
Within the scope of Codeweek 2019, the students of Ankara Coşkun Ertepınar Secondary School gain and use computational thinking skills with the Scientist eTwinning Project. You will watch the video which is prepared with Animoto. Video link is above.
Canva ile Afiş/Poster with Canva
Codeweek 2019 kapsamında gerçekleştirdiğimiz çalışma ile ilgili Ekim ayı Web 2.0 aracı Canva kullanarak afiş hazırladık.We prepared a poster about Codeweek 2019 using Canva Web 2.0 tool.
Uygulamamız(26.10.2019):
eTwinning projemiz ile Codeweek 2019'u birleştirdik. Codeweek 2019 kapsamında Unplugged Kodlama etkinlikleri yaptık. Öğrencilerimiz çok keyif aldılar ve kodlama becerileri gelişti.
We combined Codeweek 2019 with our eTwinning project. We conducted Unplugged Coding activities within Codeweek 2019. Our students enjoyed it and improved their coding skills.


Sertifikamız(26.10.2019):
Haberler(26.10.2019):
Disiplinlerarası işbirliği/17.10.2019
Ekim ayı çalışmalarımız kapsamında yöremize ait bir bilim insanı olan Mete Atatüre’yi öğrencilerimizin daha yakından tanıması için Görsel Sanatlar öğretmenimiz Derya Motçu ile disiplinlerarası işbirliği yaptık. Öğrencilerimiz görsel sanatlar dersinde Mete Atatüre ile ilgili karikatür hazırlamıştır.Within the scope of our October studies, we collaborated with our Arts teacher Derya Motçu in an interdisciplinary way so that our students get to know Mete Atatüre, a scientist from our region. Our students prepared caricatures about Mete Atatüre in arts class.




Öğrencilerimiz görsel sanatlar dersinde Mete Atatüre ile ilgili karikatür hazırlamıştır. Bu çalışmaları Ekim ayı Web 2.0 aracı Animoto ile video haline getirdik.
Our students prepared cartoon about Mete Atatüre in arts class. We made a video with October web 2.0 tool Animoto.
METE ATATÜRE
Bu ay tanıtımını yaptığımız bilim insanı Mete Atatüre’nin ismini öğrencilerimiz görsel sanatlar öğretmenimiz Derya Motçu ile birlikte özel bir teknikle hazırladılar. Projemizde disiplinlerarası çalışmaya devam ediyoruz. Web 2.0 aracı Animoto ile hazırladığımız video aşağıda yer almaktadır.
This month, we introduced Mete Atatüre, our students work with our visual arts teacher Derya Motçu with a special technique. We continue to work interdisciplinary in our project. We made a video with October web 2.0 tool Animoto.

Canva ile Animasyonlu Afiş/ Animated Poster with Canva/19.10.2019
Mete Atatüre tanıtım çalışmaları kapsamında Ekim ayı Web 2.0 aracı Canva kullanarak afiş hazırladık.
We prepared a poster about Mete Atatüre using Canva Web 2.0 tool.Okullar Arası İşbirliği/Inter School Cooperation/19.10.2019
Selçuk Ezca 50. Yıl Ortaokulu ile buluşma/ Online meeting(26.10.2019)
İstanbul Ümraniye Selçuk Ecza 50. Yıl Ortaokulu ile Ekim ayında tanıtımını yaptığımız bilim insanlarını paylaşmak için web 2.0 araçlarından Whatsapp kullanarak görüşme yapacağız.
We will have an interview with Whatsapp, one of the web 2.0 tools, to share with the scientists we have promoted in October.
Sevda Beyenal Öztuna öğretmenimle öğrencilerimizi bir araya getirip bilgi paylaşımı yaptık. 😊
Ekim ayı etkinlikleri kapsamında proje ortaklarımızdan İstanbul Ümraniye Selçuk Ezca 50. Yıl Ortaokulu öğrencileri ile çevrimiçi görüşme yaparak tanıtımını yaptığımız bilim insanları ile ilgili paylaşımlarda bulunduk. Öğrencilerimiz bu etkinlikte oldukça heyecanlı ve mutlulardı.
Sevda Beyenal Öztuna and her students brought together and shared information. 😊
Within the scope of October activities, we made an online interview with the students of our project partner İstanbul Ümraniye Selçuk Ezca 50. Yıl Ortaokulu and shared with the scientists we introduced. Our students were very excited and happy at this event.

Canva ile Afiş/Poster with Canva/26.10.2019
Öğrencilerimiz Canva ile Mete Atature afişi hazırladı.
Our student prepared a poster for Mete Atature with our students Canva.




Velilerimize yönelik bilgilendirme çalışması/Information for our parents(26.10.2019)
eTwinning projemiz kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili velilerimize bilgilendirme çalışması yapıldı. Velilerimiz öğrencilerinin bu projeye katılmasından çok mutlu olduklarını belirttiler.
Parents were informed about the work done within the scope of our eTwinning project. Our parents stated that they were very happy that their students participated in this project.

Ekim Ayı Çalışmaları ile İlgili Haberler/News about October activities(26.10.2019)
Kasım Ayı Oylama/Voting for November(05.11.2019)
Kasım ayında tanıtımının yapılacağı bilim insanının belirlenmesi için öğrencilerimizle birlikte okulumuz adına oylamaya katılacak bilim insanlarımızı belirledik. Öğrencilerimiz Einstein ve Ali Kuşçu’yu oylamaya katmaya karar verdiler.
In November, we identified the scientists who will participate in the voting on behalf of our school together with our students to determine the scientists to be introduced. Our students, Einstein and Ali Kuşçu'yu decided to vote.
In November, we voted for Ibni Sina and Galileo Galilei to select the scientist to be promoted.
Geleceğe Nefes/For the Future(05.11.2019)
Gelecek nesillere daha yeşil bir Türkiye bırakmak için projemiz için fidan sahiplendik.We owned seedlings for our project to leave to future generations a greener Turkey.
Ekim ayı güncel panomuz/October newest panel(05.11.2019)
Öğrencilerimiz Animoto ile Mete Atatüre tanıtım videoları hazırladılar(05.11.2019)
Öğrencilerimiz Animoto ile video hazırlıyor.
Our Students prepared videos with Animoto.
Mehmet Eymen K. ve Mustafa K. Animoto ile Mete Atatüre tanıtım videosu hazırladılar.
Mehmet Eymen K. and Mustafa K. prepared a vidoe abotu Mete Atature with Animoto.
Ramazan Eren Y. ve Amara K. Animoto ile Mete Atatüre tanıtım videosu hazırladılar.
Ramazan Eren Y. and Amara K. . prepared a vidoe abotu Mete Atature with Animoto.
Berfin Ö., Özge Ş. ve Gül Sena T. Animoto ile Mete Atatüre tanıtım videosu hazırladılar.
Berfin Ö., Özge Ş. and Gül Sena T. prepared a vidoe abotu Mete Atature with Animoto.
Sohbet Odası/Chat Room(05.11.2019)
Sohbet odasında projemiz hakkında konuştuk.
We talked about our project at chat room.
Ekim Ayı çalışmalarımızı Animoto ile özetledik-We prepared a video about October activities(05.11.2019)
Projemizin Kasım Ayı Çalışma Planı/Our project November Work Plan
Renderforest ile projemiz
Our project with Renderforest
Nikola Tesla Wordart'ta-Nikola Tesla in Wordart (05.11.2019)
We started working with Wordart, one of the web 2.0 tools we will use in November. We equipped Tesla's picture with the information of our project and school using Wordart.
Wordart ile TESLA(11.11.2019)
Öğrencilerimiz Kasım'da kullanacağımız web 2.0 araçlarından Wordart ile Tesla'nın tanıtımını yapmak üzere materyaller hazırladılar.Our students prepared materials about Tesla using Wordart, one of the web 2.0 tools we will use in November.
Öğrencilerimizin yeni Wordart çalışmaları(17.11.2019)
Our students new Wordart's work
Renderforest ile Nikola Tesla/ Nikola Tesla in Renderforest(05.11.2019)
Nikola Tesla ile ilgili filmler ve kitaplar Renderforest'ta-Books and films about Tesla in Renderforest.
Öğrencilerimizin Renderforest çalışmaları(17.11.2019)Renderforest works of our students
Öğrencilerimiz Renderforest kullanarak Tesla ile ilgili videolar hazırladı.
Our students prepared videos about Tesla using Renderforest.
Tesla ve Telefon uygulamaları/Tesla and phone apps(05.11.2019)
Tesla ile ilgili telefon uygulamalarıPhone apps about TeslaTesla ile ilgili arttırılmış gerçeklik uygulaması
AR is about Tesla
Bağlantı
Tesla'nın deneyi ile ilgili bir sanal gerçeklik uygulaması
VR is about Tesla's Experiments
Nikola Tesla Experience
Bağlantı
Tesla'nın hayatı ve deneyleri ile ilgili bir oyun uygulaması
Game app is about Tesla's life and Experiments
MC Nikola Tesla
Bağlantı
Öğrencilerimizin Tesla sunumları/Our students' Tesla presentation(05.11.2019)
Our students made team work and gave presentations about Tesla. They used methods and techniques such as video, PowerPoint and vitalization in their presentations.
Dünya Bilim Günü/World Science Day(05.11.2019)
ATATÜRK&TESLA(11.11.2019)
Öğrencilerimiz 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü kapsamında Kasım ayı bilim insanımız Tesla ile Atatürk'ü bir araya getirdi.
Our students brought together our scientist Tesla and Atatürk in November for the 10th of November Memorial Day.
Our students brought together our scientist Tesla and Atatürk in November for the 10th of November Memorial Day.
eTwinning Yardımlaştırır!(11.11.2019)
Hayata Yön Verenler 2(Scientist) projesi kapsamında Wordart ile çalışan öğrencilerimiz birbirlerine yardımcı olarak öğrenmelerini kolaylaştırdılar.
As part of the Scientist project, our students working with Wordart helped each other to make learning easier.
As part of the Scientist project, our students working with Wordart helped each other to make learning easier.
Twinspace Forum(11.11.2019)
Öğrencilerimiz Twinspace'de yer alan forum bölümünde proje ile ilgili fikir alışverişinde bulundular.Our students talked about the project in the forum section on Twinspace.
Proje ortaklarımızla bilim insanı-bilim adamı kavramları kullanımı hakkında konuştuk.
We talked to our project partners about the use of scientist-scientist concepts.
Proje Blogu/Project Blog(11.11.2019)
Öğrencilerimize proje blogunda yaptığımız paylaşımları gösterdik.We showed our students the shares we made on the project blog.
Disiplinlerarası işbirliği (17.11.2019)
Öğrencilerimiz görsel sanatlar dersinde Tesla ile ilgili kitap ayracı ve karikatür hazırladılar.
Our students prepared bookmark and comics about Tesla in arts class.
Kasım ayı tanıtım panosu/November panel
Aralık için oylama/Voting for December (17.11.2019)
Aralık ayında tanıtımını yapacağımız bilim insanı oylaması için öğrencilerimizle bilim insanlarımızı belirledik ve oylamaya katıldık. Sınıfımızda en çok oyu Ali Kuşçu ve Galileo Galilei aldı.
In December, we identified scientist for the vote of scientists to be introduced and participated in the vote. Ali Kuşçu and Galileo Galilei won the most votes in our class.
Aralık ayı için proje ortaklarımızın sunduğu bilim insanlarından hangilerine oy vereceğimizi yine oylama ile belirledik, en çok oyu İbni Sina ve Einstein aldı. Sonuçları heyecanla bekliyoruz.
For the month of December, we determined again which of the scientists our project partners will vote for, and Ibn Sina and Einstein received the most votes. We look forward to the results.
@Eğitim.21 EBAeTwinning kursu ve projemiz/ @Eğitim.21 course and our project (17.11.2019)
Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning projesi kapsamında Kasım ayı bilim insanımız Tesla ile ilgili hazırladığım Kahoot, eTwinning birleştirir, @Eğitim.21’de öğrenip projelerimizde uyguluyoruz 😊
Kahoot,which we prepared for our scientist Tesla in November, eTwinning, within the scope of the eTwinning project, we learn at @ Eğitim.21 and apply it to our projects 😊
@eğitim.21kursu kapsamında Wakelet'te Hayat Yön Verenler 2(Scientist) projemizin detaylarını anlattım.
I explained the details of our project in Wakelet.
Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning projesi kapsamında yapılan etkinlikleri değerlendirmek için @Eğitim.21 kurs görevlerinden kwiksurveys ile hazırlanan beş soruluk bir anket hazırlanmıştır.
A five-question questionnaire was prepared to evaluate the activities conducted within the scope of the eTwinning project.
@eğitim.21kursu kapsamında "Bitable" ile hazırladığım Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning projesi ile ilgili video.
Video about the eTwinning project Scientist with Bitable.
Kasım ayı webinarı/November webinar
Öğrencilerimizin avatarları/ Our students avatar
Öğrencilerimiz web 2.0 aracı Face.co ile kendi avatarlarını tasarladı. Güvenli internet kullanımını sağladılar.Our students designed their own avatars with Face.co web 2.0 tool. They provided secure internet use.
Slogan yarışması/Slogan contest
Slogan yarışması oylamasına katıldık.
We participated in the slogan contest.
We participated in the slogan contest.
Yarışmaya katılacak olan sloganımızı oylama ile belirleyerek web 2.0 aracı tricidere yükledik.
We determined our slogan to participate in the contest by voting and uploaded the web 2.0 tool to the tricider.
Daha sonra sisteme yüklenenler arasından en beğendiğimiz slogana oy verdik.
Then we voted our favorite slogan among those uploaded to the system.
Proje çalışmalarımız haber oldu/Our project published newspaper and school web site
Kasım ayı çalışmalarımız okulumuzun web sitesinde ve Ticari Hayat yerel gazetesinde haber yapıldı
Our news in November was announced on the school website and Ticari Hayat local newspaper.
Our news in November was announced on the school website and Ticari Hayat local newspaper.
Projemizin Kasım Ayı Özeti/ November Activities
Hayata Yön Verenler 2 (Scientist) eTwinning projesi kapsamında Kasım ayı boyunca yapılan çalışmaları web 2.0 araçlarından Animoto ile özetledik.
We prepared a video with web 2.0 tools Animoto about November activities for Scientist eTwinning project
Projemizin Aralık Ayı Çalışma Planı/Our project December Work Plan
Öğrenci webinarı/Students webinar
Öğrenci tanışma webinarı için gün belirlemek üzere oylamaya katıldık.
We participated in the vote to determine the days for the student dating webinar.
Okulumuz için en uygun günde webinara katılarak proje ortaklarımızla tanıştık.
On the most appropriate day for our school, we joined the webinar and met our project partners.
We participated in the vote to determine the days for the student dating webinar.
On the most appropriate day for our school, we joined the webinar and met our project partners.
Ocak ayı oylama/January voting
Ocak ayı için web 2.0 aracı oylamasına katıldık.
We participated Jenuary web 2.0 tool voting.
Paylaşım zamanı/ Sharing time
eTwinning proje ekibi yaptığımız çalışmaları arkadaşlarına anlatıyor.
The eTwinning project team tells our friends about their work.
Aralık web aracı Kahoot/December web tool Kahoot
Öğrencilerimiz Aralık ayı web 2.0 aracı Kahoot ile tanıştı.
Our students met Kahoot in December web 2.0 tool.
Öğrencilerimizin hazırladıkları Kahoot-Aziz Sancar testleri
https://create.kahoot.it/share/aziz-sancar-sorular/8270fcb1-348b-4707-a4e0-f316e181c24b
https://create.kahoot.it/share/aziz-sancar-soru-cevap/8d916629-042e-4d72-bcf9-ce11127a8c4a
https://create.kahoot.it/share/aziz-sancar/eea7ca6e-abf6-4361-bf3a-0f113f0fe651
Aralık web aracı Photofunia/December web tool Photofunia
Öğrencilerimiz Aralık ayı web 2.0 aracı Photofunia ile tanıştı.
Our students met Photofunia in December web 2.0 tool.
Öğrencilerimizin photofunia ile hazırladığı ürünler:
Products prepared by our students with photofunia:
Disiplinler arası işbirliği/Interdisciplinary cooperation
Öğrencilerimizin Aralık ayı bilim insanı Aziz Sancar ile ilgili görsel sanatlar öğretmeni ile hazırladıkları materyaller.
The materials prepared by our students with the visual arts teacher about the December scientist Aziz Sancar.
Aralık ayı panosu/December panel
Öğrencilerimizin Aralık ayı bilim insanı Aziz Sancar ile ilgili hazırladıkları materyalleri panomuzda sergiledik.
We exhibited the materials prepared by our students about the science scientist Aziz Sancar in our panel.
Dünya Engelliler Günü/International Day of Disabled Persons
Aralık ayı bilim insanı Aziz SANCAR tanıtım faaliyetleri kapsamında okulumuz özel eğitim sınıfı ile yaptığımız boyama çalışması
In December, within the scope of the promotional activities of Aziz SANCAR scientist, painting work we have done with our school's special education class.
Aralık ayı bilim insanı Aziz SANCAR tanıtım faaliyetleri kapsamında okulumuz özel eğitim sınıfı ile yaptığımız boyama çalışması yaptık. Bilim Kardeşliği panosu hazırladık. Bu çalışmada bize destek veren özel eğitim öğretmenlerimiz Kübra ONAY ve Sonnur YALÇINER'e teşekkürlerimizi sunarız.
In December, within the scope of the promotional activities of Aziz SANCAR scientist, painting work we have done with our school's special education class. We prepared Science Fellowship panel. We would like to thank our special education teachers Kübra ONAY and Sonnur YALÇINER who supported us in this study.
In December, within the scope of the promotional activities of Aziz SANCAR scientist, painting work we have done with our school's special education class.
Aralık ayı bilim insanı Aziz SANCAR tanıtım faaliyetleri kapsamında okulumuz özel eğitim sınıfı ile yaptığımız boyama çalışması yaptık. Bilim Kardeşliği panosu hazırladık. Bu çalışmada bize destek veren özel eğitim öğretmenlerimiz Kübra ONAY ve Sonnur YALÇINER'e teşekkürlerimizi sunarız.
In December, within the scope of the promotional activities of Aziz SANCAR scientist, painting work we have done with our school's special education class. We prepared Science Fellowship panel. We would like to thank our special education teachers Kübra ONAY and Sonnur YALÇINER who supported us in this study.
Dünya engelliler günü kapsamında engelli bilim insanı Stephen Hawking tanıtımı yapıldı.
During the International Day of Disabled Persons, disabled scientist Stephen Hawking was introduced.
Anket zamanı/Survey time
Sayfalar kısmında Proje Kardeş Okullar Sayfasında mini bir anket paylaşılmıştır. Katılımlarınızı bekliyoruz.
In the Pages section, a mini survey was shared on the "Proje Kardeş Okullar" Page. We look forward to your participation.
Projemizin Aralık Ayı Özeti/ December Activities
Hayata Yön Verenler 2 (Scientist) eTwinning projesi kapsamında Aralık ayı boyunca yapılan çalışmaları web 2.0 araçlarından Renderforest ile özetledik.
We prepared a video with web 2.0 tools Renderforest about December activities for Scientist eTwinning project.
Projemizin Ocak Ayı Çalışma Planı/Our project January Work Plan
1. Dönem Ara Değerlendirme webinarı/1st semester interim evaluation webinar
Kardeş okul etkinlikleri/Sister School activities
Konya Ertuğrul Gazi Ortaokulu'ndan gelen hediyelerimiz
Our gifts from Konya Ertuğrul Gazi Secondary School
Konya Ertuğrul Gazi Ortaokulu için kartpostal ve hediyeler
Postcards and gifts for Konya Ertuğrul Gazi Secondary School
Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning projemiz kapsamında okulumuz eTwinner öğrencileri, kardeş okulumuz Konya Selçuklu Ertuğrul Gazi Ortaokulu eTwinner öğrencileri ile tanışmak için ilk adımı hediyeleşerek attılar. Değerli öğretmenimiz Feyza Alay Sadakatli ve öğrencilerine bizlere hazırladıkları muhteşem hediyeler için teşekkür ederiz.
***
Kuzucuklarımız arkadaşları için gönderecekleri hediyeleri hazırlarken de onlar için olan hediyeler geldiğinde de inanılmaz unutulmaz anlar yaşadılar.
***
İyi bir eTwinning projesindeyseniz(Sevgili koordinatörlerimiz Emine Inankaç ve Gökmen Kılıç’a ne kadar teşekkür etsek azdır.) öğrencileriniz için gerçekten harikulade kazanımları oluyor. Eylül ayının sonlarında dahil olduğumuz projede bu minikler kendilerini 21. yy. dünyasında layıkıyla ifade edebilecek çok güzel çalışmalara imza attılar.
***
Tabi ki son söz olarak sevgili okul yönetimim ve öğretmen arkadaşlarımın desteğinden bahsetmem gerek. Yeni göreve başladığım bu okulda çocuklara fayda sağlayacağını düşündüğüm her önerime ilgiyle ve teşvik edici bir bakış açısıyla yaklaşan sayın Müdürüm Erol Çolak, sayın müdür yardımcılarımız TC Mehtap Şafak Atila ve Nursaç Gökmen‘e minnet duyuyorum. Değerli öğretmenlerimiz Derya Motçu, Elvan Dizvay, Sonnur Yalçıner ve Kübra Onay ile projemizin etkinliklerini gerçekleştirirken yaptığımız iş birliği sayesinde çok güzel ürünler ortaya çıktı. Onlara da teşekkürü bir borç bilirim.
***
İyi ki eTwinning var 😊
Hayata Yön Verenler 2(Scientist) eTwinning projemiz kapsamında okulumuz eTwinner öğrencileri, kardeş okulumuz Konya Selçuklu Ertuğrul Gazi Ortaokulu eTwinner öğrencileri ile tanışmak için ilk adımı hediyeleşerek attılar. Değerli öğretmenimiz Feyza Alay Sadakatli ve öğrencilerine bizlere hazırladıkları muhteşem hediyeler için teşekkür ederiz.
***
Kuzucuklarımız arkadaşları için gönderecekleri hediyeleri hazırlarken de onlar için olan hediyeler geldiğinde de inanılmaz unutulmaz anlar yaşadılar.
***
İyi bir eTwinning projesindeyseniz(Sevgili koordinatörlerimiz Emine Inankaç ve Gökmen Kılıç’a ne kadar teşekkür etsek azdır.) öğrencileriniz için gerçekten harikulade kazanımları oluyor. Eylül ayının sonlarında dahil olduğumuz projede bu minikler kendilerini 21. yy. dünyasında layıkıyla ifade edebilecek çok güzel çalışmalara imza attılar.
***
Tabi ki son söz olarak sevgili okul yönetimim ve öğretmen arkadaşlarımın desteğinden bahsetmem gerek. Yeni göreve başladığım bu okulda çocuklara fayda sağlayacağını düşündüğüm her önerime ilgiyle ve teşvik edici bir bakış açısıyla yaklaşan sayın Müdürüm Erol Çolak, sayın müdür yardımcılarımız TC Mehtap Şafak Atila ve Nursaç Gökmen‘e minnet duyuyorum. Değerli öğretmenlerimiz Derya Motçu, Elvan Dizvay, Sonnur Yalçıner ve Kübra Onay ile projemizin etkinliklerini gerçekleştirirken yaptığımız iş birliği sayesinde çok güzel ürünler ortaya çıktı. Onlara da teşekkürü bir borç bilirim.
***
İyi ki eTwinning var 😊
Yaygınlaştırma faaliyetleri/Dissemination activities
Çalışmalarımız "Mamak Eğitimde İyi Örnekler" Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Tarafından Kurulan Resmi Facebook Hesabında Yerini Alıyor.
Our Activities Published a Public Facebook Group
Bilim Kardeşliği/Science Fellowship
In December, within the scope of the promotional activities of Aziz SANCAR scientist, painting work we have done with our school's special education class. We prepared Science Fraternity panel. We would like to thank our special education teachers Kübra ONAY and Sonnur YALÇINER who supported us in this study.
e-Safety
Öğrencilerimizin kişisel verilerini korumaya özen gösteriyoruz. Bu sebeple görsel sanatlar öğretmenimizle işbirliği yaparak maskeler hazırladık. e-safety için maske zamanı!
We take care to protect our students' personal data. For this reason, we prepared masks in cooperation with our visual arts teacher. Mask time for e-safety!
Ocak Ayı Panosu/January Panel
Ocak ayı panomuzu hazırlamak için görsel sanatlar öğretmenimiz Derya MOTÇU ile disiplinler arası işbirliği yaptık. Öğretmenimiz öğrencilerimizle birlikte interaktif bir pano hazırladı. Okulumuzda panomuzu ziyaret eden öğrenciler Einstein'e mektup yazdılar.
We collaborated with our visual arts teacher Derya MOTÇU in order to prepare our January panel. Our teacher prepared an interactive panel with our students. Students who visited our panel at our school wrote a letter to Einstein.
Einstein Sunumları/Einstein Presentation
Öğrencilerimiz Ocak ayı çalışmaları kapsamında Einstein'in hayatını ve buluşlarını sunumlar, web 2.0 araçlarını kullanarak hazırladıkları videolarla, hazırladıkları posterlerle arkadaşlarına anlattılar.
Our students explained Einstein's life and discoveries to their friends with presentations, videos they prepared using web 2.0 tools, and posters they prepared.
Web 2.0 Araçları- Biteable ve PicsArt/ Web 2.0 Tool Biteable ve PicsArt
Ocak ayı web 2.0 aracı Picsart kullanarak Einstein ile ilgili fotoğraflar hazırladık. Hem çok eğlendik hem de çok yaratıcı çalışmalar oluşturduk.
We prepared photos about Einstein using the January web 2.0 tool Picsart. We both had a lot of fun and created very creative works.
Ocak ayı web 2.0 aracı Biteable kullanarak Einstein ile ilgili videolar hazırladık. Hem çok eğlendik hem de çok yaratıcı çalışmalar oluşturduk.
We prepared videos about Einstein using the January web 2.0 tool Biteable. We both had a lot of fun and created very creative works.
Proje ekibimizle birinci dönemin sonunda ara değerlendirme etkinliği düzenledik. Bu etkinlikte öğrencilerimize, proje ortaklarımızdan Gökmen Kılıç hocamızdan ilham alarak hazırladığımız ara değerlendirme karnelerimiz ve ara dönem katılım belgeleri okul yönetimince takdim edilmiştir. Paylaşmayı ve hediyeleşmeyi eTwinning sayesinde daha da özümseyen öğrencilerimiz birbirlerine kart hazırlayarak hediye etmiştir. Daha sonra dönem boyunca yapılan etkinliklerimiz proje blog sayfamızdan gözden geçirilerek değerlendirilmiştir.
We organized an interim evaluation event with our project team at the end of the first semester. In this activity, the interim evaluation reports and interim participation certificates prepared by our project partners inspired by our teacher Gökmen Kılıç were presented by the school administration. Thanks to eTwinning, our students who absorbed sharing and giving gifts gave each other a gift by preparing a card. Later, our activities throughout the period were reviewed and evaluated on our project blog page.
We prepared photos about Einstein using the January web 2.0 tool Picsart. We both had a lot of fun and created very creative works.
We prepared videos about Einstein using the January web 2.0 tool Biteable. We both had a lot of fun and created very creative works.
Proje Ara Değerlendirme Etkinliği/Project Interim Evaluation Activity
Proje ekibimizle birinci dönemin sonunda ara değerlendirme etkinliği düzenledik. Bu etkinlikte öğrencilerimize, proje ortaklarımızdan Gökmen Kılıç hocamızdan ilham alarak hazırladığımız ara değerlendirme karnelerimiz ve ara dönem katılım belgeleri okul yönetimince takdim edilmiştir. Paylaşmayı ve hediyeleşmeyi eTwinning sayesinde daha da özümseyen öğrencilerimiz birbirlerine kart hazırlayarak hediye etmiştir. Daha sonra dönem boyunca yapılan etkinliklerimiz proje blog sayfamızdan gözden geçirilerek değerlendirilmiştir.
We organized an interim evaluation event with our project team at the end of the first semester. In this activity, the interim evaluation reports and interim participation certificates prepared by our project partners inspired by our teacher Gökmen Kılıç were presented by the school administration. Thanks to eTwinning, our students who absorbed sharing and giving gifts gave each other a gift by preparing a card. Later, our activities throughout the period were reviewed and evaluated on our project blog page.
Ocak Ayı Haberi/January News
Ocak ayında yaptığımız çalışmalar okulumuzun web sitesinde haber olarak yayımlandı. Habere ulaşmak için tıklayınız.
January activities published our school web site. Please click here for see news
Projemizin Ocak Ayı Özeti/ January Activities
Hayata Yön Verenler 2 (Scientist) eTwinning projesi kapsamında Ocak ayı boyunca yapılan çalışmaları web 2.0 araçlarından Kizoa ile özetledik.
We prepared a video with web 2.0 tools Kizoa about January activities for Scientist eTwinning project.
We prepared a video with web 2.0 tools Kizoa about January activities for Scientist eTwinning project.
OCAK AYI ORTAK PADLETİMİZ/OUR PARTNERS PADLET OF JANUARY
1. DÖNEM ÇALIŞMALARIMIZ BURADA SONA ERMİŞTİR.
2. DÖNEM ÇALIŞMALARIMIZ İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ VEYA KAREKODU OKUTUNUZ.




































































































































Çok güzel olmuş ( Erol keskin'in öğrencisiyim)
YanıtlaSilTeşekkür ederim Sevgili İrem.
SilÇok güzel olmuş ( Erol keskin'in öğrencisiyim)
YanıtlaSilNazlı hocam bizim sınıf nerde
YanıtlaSil